Beste mensen van Dierenopvang Hengelo,

Ik wilde jullie even laten weten hoe het met Bento gaat, nu hij twee weken geleden naar zijn nieuwe huisje is verhuisd.
Hij doet het echt super!
De lange autorit was niet echt zijn ding; hij heeft de hele reis geen beweging of geluid gemaakt.

De eerste dag zat hij vooral verstopt onder de bank of achter een kastje. Maar de volgende dag … ineens stond hij daar, midden in de woonkamer klaar om op ontdekkingsreis in zijn nieuwe huisje te gaan.

En wat ook bij jullie in de opvang gebeurde: hij kwam naar mij toe voor aandacht. En hij liet zich aaien.

We zijn nu twee weekjes verder en hij is inmiddels echt op zijn gemak. Hij vindt het heerlijk om aangehaald te worden. Hij komt daarvoor echt naar je toe. Als ik ’s ochtends opsta, of ’s middags thuis kom, dan komt hij meteen een aaitje halen. Hij komt ook al op de bank bij je liggen. Ik had echt niet verwacht dat hij dat al zo snel zou doen.
Je merkt wel dat hij doof is, want hij is soms nog wat schrikachtig. Je ziet dat hij erg voorzichtig is bij onbekende dingen, maar hij laat zich daar niet door tegenhouden.

Hij zit ook graag buiten in de kattenren. Als de deur open gaat (hij heeft het kattenluikje nog niet ontdekt) is hij er als de kippen bij om naar buiten te gaan.

Bento is ook heel relaxed in de omgang met de andere katjes. Hij is ook heel rustig, dus dat helpt. De eerste paar dagen bleef hij nog wat op afstand, maar inmiddels eet hij bijvoorbeeld samen met de andere katjes natvoer mee. Ik heb ook echt het idee dat de aanwezigheid van andere katjes hem helpt in het vinden van zijn draai.

Kortom: hij doet het fantastisch. Het is voor mij ook echt genieten om hem zo te zien.

Bijgaand een aantal foto’s van Bento in zijn nieuwe huisje.

En uiteraard de groetjes van Bento (en alle andere katjes).

Met vriendelijke groet,

Zoals elk jaar worden wij overspoeld met kittens. De één nog knapper en schattiger dan de andere. Om u mee te laten genieten van deze geweldige kittens hebben wij drie kittenkijk(koop)avonden
Deze zullen plaats vinden op 29 juli, 19 augustus en 16 september van 17.30 tot 19.30.

Onze collega’s van SoS Kit en Kat Jolanda Kittens Wierden zullen ook aanwezig zijn.
U kunt vrijblijvend een kijkje nemen bij onze kittens. Ook voor al uw vragen over kittens, pleeggezin worden etc. kunt u bij ons en onze collega’s terecht.

De kittens die gevaccineerd, gechipt en geholpen zijn kunnen geadopteerd worden.
Wij plaatsen geen kittens alleen. Ze gaan per twee, de uitzondering is als u al een andere sociale kat thuis hebt.

Let op! Vanwege de drukte van het hoogseizoen wordt de mail minder vaak gelezen en zijn we druk met de dierverzorging. Daarom kan het wat langer duren voor u reactie terug krijgt.

Van DierenLot mochten wij weer meerdere pallets met kattenbakvulling in ontvangst nemen.
Wij zijn daar als Dierenopvang erg blij mee. Kattenbakvulling is één van de dingen waar wij niet zonder kunnen en waar een aardig kostenplaatje aan zit. Door de donatie(s) van DierenLot, mede dank zij u, besparen wij hier enorm op. Dit komt weer ten goede van de dieren.

Vanuit DierenLot kwam de vraag of wij eens wilde kijken hoe een ander merk kattenbakvulling ons zou bevallen. Daar werken wij graag aan mee. Jan en Logan hebben al de eerste keuring gedaan. Geen idee wat daar uit is gekomen, dat hebben ze ons nog niet verteld. We wachten af…..

Misschien de laatste update over Romia, maar sinds zondag heb ik ze in mijn kamer onder mijn toezicht laten verblijven, wat officieel “Jesse’s Territorium” is geweest.
Zeer zelden achtervolgt hij haar in zijn stijl (langzaam en geen energie “rennen”) en soms krijgt hij een drang om te rijden, maar het eindigt bijna meteen weer.

Aan de andere kant is zij erg blij om uit de kooi te zijn en houdt ervan mijn kamer te verkennen. Ze besteden veel tijd samen in verschillende houdingen, maar altijd naast elkaar. Afgelopen maandag zijn ze al 10 uur samen geweest, ik sluit haar nog steeds in de kooi als ik het huis verlaat of ga slapen, ik denk dat ik dat tot aanstaande maandag zal blijven doen, gewoon voor de zekerheid.

Over het algemeen zou ik zeggen dat de koppeling vrijwel volledig is in ongeveer 3 weken. Nogmaals bedankt voor alle hulp en advies!

Hallo!

Even een update over Bucky, voorheen Salt. Hij is nu al drie weken bij ons.
Hij durft nog niet op hoge oppervlakten te springen, maar hij wordt elke dag een beetje meer avontuurlijk. Bucky speelt graag, met ons, maar kan zich ook prima alleen vermaken. Hij heeft zijn eerste speeltje inmiddels verwoest :).
Hij is gek op eten en meowt erop los wanneer het etenstijd is. Hoewel Bucky nog niet de grootste knuffelbeer is, is hij altijd graag in de buurt. We kijken er naar uit om nog heel veel jaren met lieve Bucky door te mogen brengen!

Laten wij voorop stellen dat er gelukkig heel veel mensen zijn die het beste voor hebben met dieren. O.a. onze vrijwilligers en vrijwilligers van andere stichtingen zijn daar het levende bewijs van.

Helaas zijn er ook mensen die dieren moedwillig iets aan doen of dumpen op een bijna kansloze plek, zoals in het geval van deze lieve dame.

Zij is in een wasmand gedumpt dicht bij het kanaal. Bij toeval ontdekt door een vrachtwagenchauffeur met hoge nood. Hij hoorde een klagelijk gemauw en is op onderzoek uitgegaan. Daar trof hij Geralynn (zo hebben wij haar genoemd) aan in een wasmand, het deksel vastgemaakt met tyraps zodat ze letterlijk en figuurlijk geen kant op kon. Ten dode opgeschreven als ze niet was gevonden. De vrachtwagenchauffeur heeft haar bij ons gebracht.

Ze was doodsbang en nat van de urine. Na onderzoek door de dierenarts bleek ook nog dat ze drachtig is. Dit is misschien niet haar eerste nestje maar wel haar laatste. Ze zit nu bij stichting SoS Kit en Kat waar ze in alle rust is bevallen van haar kittens en ze alle hulp voorhanden heeft om goed te zorgen voor haar kittens. Hulp zal ze zeker nodig hebben als “tienermoeder” van bijna een jaar.

Wilt u ons werk steunen en een stem zijn voor de dieren, maak dan uw donatie over na NL16RABO 0327 5188 12 op naam van Stichting Dierenopvang Hengelo. Uw donatie komt geheel ten goede van de dieren.

Goedenavond,

Zoals beloofd een update over Chili. Gisteren heb ik de kater van mijn keuze weten te overtuigen om mij te nemen als verzorger. Op de tafel bij jullie waren zijn ogen groot en in paniek, in de auto leek hij wel in slaap te vallen, was heel kalm en er kwam geen piep uit. Eenmaal thuis heb ik de vervoersmand neergezet bij de kattenbak en het deurtje open gedaan en ben aan het opruimen geslagen. Chili kwam er voorzichtig uit, sloop met de buik over de grond een rondje door de kamer, duidelijk niet op zijn gemak. Was wel de vloer mooi gelijk schoon!

We waren rond 12.00 uur thuis en tot 16.00 heeft hij daarna onder de tafel gezeten en ik heb wel tegen hem gepraat, maar verder niets. Toen ik aan tafel ging zitten om te puzzelen voelde ik ineens zijn kopjes tegen mijn been en kwam hij ontzettend vaak even langs om een kopje te geven en een aai te halen. Hij was toen nog niet zo ver dat hij al iets lekkers wilde, alles was nog heel onrustig. Een half uur later kwam mijn moeder om bij me te eten. We dronken koffie op de bank en ineens was daar ook Chili die bij me op de bank sprong, naast me ging liggen en geaaid wilde worden. Zo snel had ik dat niet verwacht! er sprak nog geen rust uit, het leek allemaal gehaast, maar daarna werden de schoenen van mijn moeder voorzien van Chili aroma en toen ze op de bank naast haar klopte sprong hij zonder zich te bedenken ook naast haar op de bank en liet zich aanhalen.

Tijdens het eten kreeg hij een stukje vlees en dat accepteerde hij ook gemakkelijk. De hele kamer werd dan onderzocht en voorzien van Chili’s aroma en zeker de plekken waar de geur van Izzy nog zat was hij heel geinteresseerd. Die avond heeft Chili tussen mijn benen geslapen terwijl ik TV heb gekeken. Ook nu zit hij zacht te spinnen naast mij op de leuning van de bank.

Vandaag stond in het teken van het mij volgen, duizenden kopjes geven en aaitjes halen, hij heeft goed gegeten en de kattenbak gebruikt. Hij schrikt soms nog wel van nieuwe geluiden zoals de afwasmachine, deurbel enz. maar hij straalt al veel meer rust uit dan gisteren.

Dus geen zorgen, Chili heeft zijn plek gevonden na meer dan 600 dagen in jullie gezelschap! Dit was voor mij weer een voltreffer en ik heb hem al in mijn hart gesloten.

Groetjes,

Hi Dierenopvang Hengelo,

Afgelopen woensdag hebben we Coco (nu Cees) en Moos opgehaald uit jullie opvang. Inmiddels zijn we vier dagen onderweg en ze doen het super goed. Ze wennen erg snel en houden ook erg van knuffelen al. We krijgen de indruk dat het al enigzins als hun huisje gaat voelen. Ook met elkaar gaat het heel erg goed. Samen spelen en lekker tegen elkaar aan liggen.

Hartelijke groet,

074 - 25 040 46 info@dierenopvanghengelo.nl Steun ons Facebook Instagram Linkedin Vriendenmuur
Toon filters
Toon resultaten
Steun ons
Vanaf 22 juni alleen op afspraak